Begin hier

of
HIER

met het lezen van mijn verdwaal-verhaal. Dit verhaal gaat niet gewoon van a naar b naar c, maar het kronkelt in allerlei richtingen en slaat vreemde zijpaadjes in. En jij bepaalt, welk pad je neemt.



maandag 22 februari 2010

Hoe moet dat met de zoon van de sultan?

'Waar is mijn zoon?' bulderde Baron Roodschild.
'Die zit op zijn kamer,' antwoordde Elaine rustig. 'Hij wou liever op school blijven dan ridder worden. Bij mij is het precies andersom. Dus hebben we van plaats geruild.'
'Dat gaat zomaar niet,' sputterde de Baron.
'Jawel hoor,' zei Elaine. 'Want als u me hindert bij mijn ridderplichten wordt u een vijand des konings. Dat heeft hij zelf gezegd.'
'Tja,' zei de koning, 'dat is waar. Maar... maar hoe moet dat dan met de zoon van de Sultan? We kunnen hem moeilijk met Roderick laten trouwen! Lieve help, dat wordt oorlog!'
'Vast niet,' zei Elaine. 'Ik ben van plan heel veel avontu­ren te gaan beleven en heel beroemd te worden. En niemand durft oorlog te voeren met een land waarvan de prinses een roemruchte, onverslaanbare ridder is.'
Zo ging het precies. Roderick schreef alle avonturen van prinses Elaine op in een prachtig boek en zo werden ze allebei beroemd. Zij als ridder, hij als schrijver. Het boek stuurden ze als troost naar de zoon van de Sultan.
Die was er erg tevreden mee. 'Waarom zou je trouwen,' zei hij, 'als je ook gewoon een boek kunt lezen?'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten