Begin hier

of
HIER

met het lezen van mijn verdwaal-verhaal. Dit verhaal gaat niet gewoon van a naar b naar c, maar het kronkelt in allerlei richtingen en slaat vreemde zijpaadjes in. En jij bepaalt, welk pad je neemt.



dinsdag 14 december 2010

Oh, ik zie nergens buit

'Wij gaan de fabriek in,' besliste Deco.
'Mooi niet,' zei Michael.
'Waarom niet?'
Ten eerste het mag niet, ten tweede het is gevaarlijk want die kerel kan terugkomen of een vriend van hem of weet ik veel, en ten eh, eh...'
'Derde,' hielp Bob.
'Ja ten derde ja. Ten derde, eh, wat was het nou? Oh ja! Ten derde je ziet niks want het is daar hartstikke donker.'
'Natuurlijk zie je daar wel iets,' zei Bob. 'Anders zou de dief er ook niks aan hebben om daar in te breken. Breek je in, zie je niks, oh ik zie nergens iets om te stelen, nou dan ga ik maar weer naar buiten...'
'Hij kwam toch ook naar buiten?' zei Michael triomfantelijk.
'Oh ja.'
'Misschien is-ie een zaklamp gaan halen,' merkte Bob op.
'Natuurlijk!' riep Deco enthousiast. 'Een zaklamp!'
'Nouou,' deed Bob zuinigjes, 'ik zei dat hij misschien...'
'Hij niet!' riep Deco opgewonden. 'Wij! Wij gaan een zaklamp halen! En dan naar binnen!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten